Jak wynika z analizy sprzedażowej oferty Travel dostępnej na Groupon, jednej z największych platform e-commerce w Polsce, statystyczny Polak jedzie na 7-dniowy urlop, jeśli wypoczywa w Polsce to najczęściej w górach, a na wakacje dla dwóch osób wydaje od 3-5,5 tysięcy złotych . Z każdym rokiem coraz więcej Klientów decyduje się na zakupy przez Internet, również w kwestii wycieczek czy krótkich wyjazdów urlopowych. Z badania wewnętrznego przeprowadzonego wśród Klientów Groupon wynika, że kupujący usługi turystyczne w Internecie to najczęściej kobiety, mieszkanki dużych miast i aglomeracji. Blisko 76,8% konsumentów posiada wyższe lub średnie (22,3%) wykształcenie, a 86% to osoby w wieku 25-54 lata, zarabiające powyżej średniej krajowej.
Groupon Travel Polska oferuje już ponad 750 wyjazdów dostępnych na stronie lub przez aplikację mobilną, z czego blisko 61% ofert turystycznych to wycieczki krajowe jak wynika z wewnętrznych danych platformy zebranych od marca do lipca 2015 r. Co może być zaskoczeniem, najbardziej popularnym kierunkiem tegorocznych wakacji według statystyk Travel są góry, które zdecydowanie podbiły gusta spragnionych pieszych wędrówek i obcowania z naturą klientów. Ubiegłego lata Polacy najchętniej wypoczywali nad polskim morzem, ale i w tym roku jest to jedna z ulubionych destynacji, gdyż 1/3 klientów kupiła wycieczki nad Bałtyk. Jedynie 14% klientów wybiera odpoczynek nad jeziorem.
Polacy lubią spędzać urlop za granicą. W ostatnim czasie można zaobserwować jednak zmieniająca się formułę tych wyjazdów. Spada popularność Egiptu i Tunezji na rzecz Europy południowej, jak również wschodniej i centralnej. Ponadto, coraz lepiej znając okoliczne kraje, nasi rodacy czują się tam swobodnie, co z kolei wpływa na popularność wycieczek z dojazdem własnym. Zakup po niższej cenie pobytu hotelowego wraz z określonym pakietem usług i atrakcji, w połączeniu z absolutną swobodą wyboru terminu oraz sposobu dojazdu, jest dokładnie tym czego poszukują klienci.
Obecnie największym zainteresowaniem wśród destynacji zagranicznych (zarówno tych krótko jak i długoterminowych) z dojazdem własnym cieszą się Chorwacja, Węgry, Czechy oraz Włochy. Relatywna bliskość tych krajów jak i rozwijająca się sieć połączeń drogowych to główne powody największego zainteresowania tymi kierunkami. Biorąc również pod uwagę statystyki ofert tour operatorskich z transportem lotniczym czy autokarowym, do grona najchętniej wybieranych kierunków dołączają także Grecja, Bułgaria Hiszpania i (to nowość w tym roku) Albania. Zależy nam, aby nasi Klienci mieli szeroki wybór, dlatego na naszej polskiej stronie znajduje się już w tym momencie blisko 4 razy więcej ofert niż rok temu o tej porze, a będzie ich jeszcze więcej. – powiedział Tomasz Wacławski, Dyrektor działu Travel, Groupon Polska.
Newslettery Groupona docierają do niemal 9 milionów użytkowników Po przeprowadzeniu ankiety wśród osób, które niedawno wykupiły wycieczkę dowiedzieliśmy się, że:
• aż 88,2% klientów planuje wrócić do hotelu, w którym spędzili pobyt
• przy czym 43% już w przeciągu najbliższego roku
Polacy chętnie wracają w miejsca, które się im spodobały i do których mają zaufanie. Urlop to czas na tyle ważny, że czasami nie chcemy ryzykować i wybieramy sprawdzone i ulubione miejsce.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://beta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/statystyczny-klient-groupon-travel-to-mloda-kobieta-mieszkanka-duzego-miasta-wybierajaca-wycieczke-w-gory